relaxen in de bergen - Reisverslag uit San Vito, Costa Rica van jolanda - WaarBenJij.nu relaxen in de bergen - Reisverslag uit San Vito, Costa Rica van jolanda - WaarBenJij.nu

relaxen in de bergen

Door: jolanda

Blijf op de hoogte en volg jolanda

29 Augustus 2009 | Costa Rica, San Vito

Hoi weer allemaal,

Ben even paar daagjes er van tussen geweest. De reis ging naar San Vito wat in het zuiden ligt niet ver van de Panamese grens. Onbekend terrein was het voor mij en dus tijd om te verkennen. Een rechtstreekse bus van San Jose naar San Vito duurt 6 uur en is beetje vermoeiend maar de reis is ontzettend mooi. Je moet de "cerro de la muerte " over wat zoveel betekend als dodenberg. Leuk vooruitzicht niet! Het is erg hoog en er hangt altijd een mist wathet een beetje spooky maakt, vandaar de naam. Maar het is toch indrukwekkend en buiten de mist zijn er geweldige vergezichten. En verbaasd het me steeds weer hoe groen Costa Rica wel niet is en dun bevolkt en dat gebied.
San Vito ligt op ongeveer 1000 meter hoogte en is frisjes te noemen, een lekker klimaat. Het dorpje stelt niet veel voor maar is wel gezellig.
Ik had een hotel miden in het centrum en kon dus gemakkelijk alle kanten in.
Donderdag ben ik naar een botanische tuin geweest met 2 spanjaarden die ik in het hotel had ontmoet.
Ze zeiden dat ik zo goed spaans spreek en ikke trots natuurlijk. Zij zijn van Andalusie, zuid spanje dus.
Goed, de tuin, mooi maar ik dacht dat het groter zou zijn. En erg vervelend de vele muggen en insecten. Had muggenspul bij maar vergeten op te doen,ook slim!
S´avonds een bar opgezocht en in gesprek geraakt met een costa ricaanse van 21 jaar en met 2 kinderen van 5 en 3 jaar.
Een leuke meid maar zoals ze zelf zei een beetje stom want het heeft haar leven zoveel veranderd.
Vrijdag was ik Ciudad Neily gaan verkennen, een wat groter dorp en stikheet want ligt helemaal beneden, ook weer een busrit van 2 uur maar wederom mooi. Je ziet het stadje vanaf ver in de bergen al liggen en langzaam komt het dichterbij.
Het stadje zelf vond ik niet veel aan mede door de enorme hitte. Dus in het park een ijsje gegeten wat verrekes goed smaakte.
Ik ben er niet zo heel lang gebleven was ook moe(nog van de vorige avond) dus maar weer aan de terugreis begonnen. De bus tjokvol en warm en zweten en zo rondom de 100 bushaltes.
Blij dat ik weer bij het hotel was.
Verdere dag wat rondgewandeld en gerelaxed want vandaag vertrok de bus naar San Jose alweer om 7.30 uur.
En nu zit mijn uitstapje er weer op maar voel me zeer tevreden.

Groetjes Jolanda

  • 30 Augustus 2009 - 12:24

    Marieke:

    He Jolanda, die foto's van botanische tuin lijken wel echte ansichtkaarten... super.
    Dus je bent lekker weg geweest in eigen land, haha, gelijk heb je.
    En zo te lezen valt er voor jou ook nog vanalles te zien en te ontdekken in costa rica.
    Ik heb nu ook 2 weken vakantie gehad, in eigen land, lekker relaxed en genoten van het mooie weer. Ook een paar dagen met vriendinnen in Brugge geweest. Nu nog een "goei" maandje werken en dan paar maanden verlof, begint al weer op te schieten en ik ben al weer aardig rond aan het worden... Hoort er allemaal bij, we kijken erg uit naar onze gezinsuitbreiding, Fenne is al flink in de weer met haar baby's (poppen).
    Groetjes van ons uit Breugel!

  • 02 September 2009 - 17:49

    Anton:

    Hoi Jolanda,
    mooi verhaal en prachtige foto's, maar die muggen............daar houden wij niet zo van.
    Groetjes, Anton.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jolanda

Hallo allemaal, Om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen hier. En om fotos te bekijken heb ik dit dagboek aangeschaft, veel plezier! groet jolanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 35495

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: