Op panamees grondgebied - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van jolanda - WaarBenJij.nu Op panamees grondgebied - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van jolanda - WaarBenJij.nu

Op panamees grondgebied

Door: jolanda

Blijf op de hoogte en volg jolanda

12 Juli 2009 | Panama, Panama-stad

Hallo,

Twee daagjes om de hoofdstad van Panama te bezichtigen, ja dat lukt heel goed zeker als je even op en neer vliegt. Het is dan ook maar een uurtje hier vandaan en je komt fris aan. Panama city,een zakenstad vanwege het beroemde kanaal. Daar zijn we toch zeker paar uur geweest. Het kanaal is 80 kilometer lang en jaren in handen van de amerikanen geweest maar geloof ik in 1999 aan Panama gegeven want dat stond in het contract.Wij waren aan de pacifische kant bij de eerste sluizen genaamd; Miraflores, het kanaal loopt helemaal door tot aan de caribische zee. Eerst kwam er een kleinere boot door maar na even te wachten kwamen er een paar flinke container schepen aan, een uit duitsland en een chinees. Mooi hoe dat werkt met die sluisen.

En dan de stad zelf, tja druk en vol voornamelijk met wolkenkrabbers en er komt maar bij en bij. Indrukwekkend dat zeker maar mooi,nee! Het oude stadsgedeelte zijn we ook geweest,zelfs nog bij de presidentswoning die afrikaanse kraanvogels op zijn bordes had lopen. Dat vertelde de wacht dan weer,gelukkig werd hij niet boos toen ik om de naam van de president vroeg, tja wist ik veel hoe die man heet. Maar hoe had hij ook boos kunnen worden want de naam van onze koningin wist hij ook niet, stonden we quit zoals hij zelf zei.
Maar dit gedeelte zijn ze op aan het knappen en is mooi alleen nog oud en rot en nieuw en geschildert door elkaar wat dan weer vreemd beeld geeft.
Waren we ook nog naar een grote winkelmall geweest maar daar vonden we beiden niet veel aan,de terugweg waar we tussen de wolkenkrabbers wandelden was veeeeel mooier.

S ávonds gingen we pintje pakken op terras wat nog niet meevalt om dat een te vinden. De tweede avond was wel gaaf toen Panama tegen Mexico voetbalde. Uiteindelijk werd het 1-1 na ruim 14 minuten extra tijd in totaal en 4 rode kaarten waarvan een voor de mexicaanse trainer die gewoon bijna een speler onderuit trapte. Maar daardoor reageerde de Panamese speler natuurlijk door de trainer te duwen en kreeg toen ook rood. Daar was hij het natuurlijk niet mee eens en ging dus gewoon het veld niet af. Dat deed hij pas na ruim 8 minuten.
Was me de wedstrijd wel!
Dat was gelijk onze laatste avond in Panama en vloge we de volgende dag weer terug naar Costa Rica waar we gisteren nog in INBIO park zijn geweest,een onderzoekspark naar voornamelijk insekten en planten. Heel leuk en interessant.

Groetjes aan allen,Jolanda

• 13 Juli 2009 - 14:55

Arno En Liek:

ha Jolanda,

Dus je bent ook eens op vakantie.. Heb je bezoek uit Nederland? Is jouw mailadres inmiddels veranderd? Ik heb al enkele mailtjes gestuurd maar krijg geen reactie meer. We waren wel benieuwd hoe het met je gaat. Verder volgen we uiteraard deze webpage.

groetekes arno en Liek.