tikal tikal tikal - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van jolanda - WaarBenJij.nu tikal tikal tikal - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van jolanda - WaarBenJij.nu

tikal tikal tikal

Door: jolanda

Blijf op de hoogte en volg jolanda

04 Oktober 2011 | Guatemala, Tikal

In Guatamala hebben we indianenmarkten, mooie dorpjes, koude bergen, vulkanen en meren bezocht maar vooral Tikal. De mooiste opgraving van deze reis. S´morgens om 6.oo uur waren we er al om op de piramide te klimmen waar de groep vervolgens niet wilde blijven omdat ze niets zagen vanwege de mist. Maar ik en mijn vakantiemaatje Wim zijn boven gebleven om de mist te zien optrekken. En het is toch zeker wel een van de mooiste dingen die ik heb gezien in mijn leven. Plotseling doemde er 3 tempels op in de verte, zit je op gelijke hoogte met de vogels en dringen de oerwoud geluiden echt goed tot je door. Ja machtig, niet te beschrijven!
Later zijn we nog op een andere tempel geklommen waarvan je de hele centrale plaats kon overzien. Ik zag het al voor me; dat opperhoofd daar boven en al die mensen beneden, waarschijnlijk heeft hij zich heel groots gevoeld daar. Helaas was de tijd te kort om alles te zien.
Denk dat ik toch nog maar eens een bezoekje aan Guatamala moet doen, mooi land en vriendelijke mensen.

groeten Jolanda

  • 05 Oktober 2011 - 16:18

    Elly:

    Hè Jol, geweldig. Groot gelijk dat je toch bent gaan kijken. Zat je op tempel nr 4? Mooi uitzicht hè.
    Het veld van de centrale plaats, mag je daar nu niet meer komen, omdat je bij dat hek stond? Ik heb samen met Joany die tempel op de foto nog beklommen, best eng en glad. Ik hoop als je weer in Nederland komt je foto's van deze vakantie bij je hebt. Er komen allemaal dejavu's bij mij naar boven.
    Geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jolanda

Hallo allemaal, Om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen hier. En om fotos te bekijken heb ik dit dagboek aangeschaft, veel plezier! groet jolanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 35514

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: