bezoek van mijn broer - Reisverslag uit Santa Lucía, Costa Rica van jolanda - WaarBenJij.nu bezoek van mijn broer - Reisverslag uit Santa Lucía, Costa Rica van jolanda - WaarBenJij.nu

bezoek van mijn broer

Door: jolanda

Blijf op de hoogte en volg jolanda

06 November 2009 | Costa Rica, Santa Lucía

Hoi allen,

Het was kort, zeer kort maar erg leuk. Het bezoek van mijn broer. Echt omgevlogen ook mede omdat we eigenlijk continue op pad zijn geweest. In die 4 dagen hebben we 700 km afgelegd met mijn daihatsu.
We hebben de Irazu vulkaan bezocht die ik ook nog nooit gezien had.
Hij lijkt erg op de poas, je rijdt bijna met de auto in de krater. Hij was helemaal helder toen we aankwamen en zagen het groene kratermeer. Snel daarna trok hij dicht en dat gaat echt heel snel. Dan komt er een mist wat het wel "spooky" maakt. Later ging hij nogmaals open en konden we nogeens zien hoe mooi hij is. Maar ook koud, het is toch 3400 m hoog. Dus maar snel even een koffie en chocomel drinken.
Op weg naar de vulkaan moesten we ook nog wachten want er was een processie van verschillende scholen uit de buurt. Echt ergens boven in de bergen waar bijna niemand woont. Volgens mij waren ze wel blij met wat publiek.

Daarna zijn we doorgereden naar de orosi vallei en de dam waarvan ik hier al eens eerder fotos heb geplaatst.Ow ja en ook nog naar een ruine-kerk gaan kijken maar dat was al later op de dag en we moesten terug. Hier begon het ook wat te regenen.
In San Jose dachten we om de drukte heen te rijden maar toen was de afslag afgesloten en moesten we toch filerijden, gelukkig niet al te ver maar later bij Heredia wel.
Dus vermoeid weer terug thuis en dan ben je om half 10 zo moe dat je als een blok in slaap valt.

De volgende dag weer vroeg op want nu ging de rit naar het Arenal meer en natuurlijk de vulkaan.
Met onderweg een heerlijke tropische bui kwamen we bij het meer aan.Eerst lekker wat gegeten (spaghetti) in een leuk tentje met heerlijk balkonterras. Zij vond het ook leuk want bleef maar kletsen.
Toch maar weer door waar we onderweg nog een neusbeer en wat aapjes zagen.
En de vulkaan die we al van verre zagen en steeds dichtbij kwam, en ik heb hem al regelmatig ezien maar blijft zo mooi. De mooiste van het land.
Eerst hotel zoeken en goeie deal kunnen maken met heel luxe kamer met terrasje en de vulkaan in de tuin.
We zijn s´avonds nog weesten kijken of hij lava eruit gooide en dat deed hij wel maar maar 2 keer, hij was erg rustig.We hebben nog gewacht maar hij wilde niet meer dus terug en biertje en chips gekocht voor op ons terras en slapen.

S´morgens ontbijt wat er bij hoorde en het park in, de wandeling naar de oude lavastroom, heerlijk even wandelen voordat we weer de auto in moesten.
Al bijna middag toen we weer terug reden maar ging voorspoedig.

De laatste dag zijn we nog naar Barva gelopen om in het park een ijsje te eten en van het zonnetje te genieten.
En toen was het weer maandag en vertrok hij weer vroeg en was het weer voorbij.
Alhoewel het voor mijn broer nog langer heeft geduurt want zijn vliegtuig zou via Houston naar Amsterdam gaan maar ze moesten een noodlanding maken in Belize omdat de luchtdruk in de cabine weg was gevallen. Je ziet dat alleen in films dat die zuurstofmaskertjes naar beneden vallen!
Gelukkig verder niets gebeurd en veilig geland maar was dat even schrikken. Vervolgens heeft hij kunnen regelen dat hij naar Miami vloog en vanuit daar naar London en dan Amsterdam.
En dan was ik blij dat het telefoontje kwam dat hij weer veilig thuis was.
En toch kan me dat niet afnemen dat ik het zeer fijn heb gevonden en er van heb genoten

Groeten van mij,Jolanda

  • 07 November 2009 - 09:32

    Anton:

    Hardstikke leuk, en ook leuk dat je zo met je broer meeleeft.
    Fijne tijd daar. Ik vertrek morgen weer voor een weekje Cairo en Alexandria, ja wel zakelijk weer.
    Anton.

  • 08 November 2009 - 18:43

    Elly:

    He jol, leuke herkenbare plekken. Irazu en Arenal.
    Het lijkt wel of je in hetzelfde hotel hebt gezeten waar ik toen logeerde. De arenal heeft nu van de stof banen. Grappig om te zien dat dat toch weer iets veranderd is. Teken van dat hij dus nog steeds werkt.
    Het is toch wel fijn dat het goed is afgelopen, ik zou toch behoorlijk bang zijn hoor als die maskers naar beneden komen. Extra weesgegroetjes of zo.
    Fijn dat je zo genoten hebt. liefs Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jolanda

Hallo allemaal, Om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen hier. En om fotos te bekijken heb ik dit dagboek aangeschaft, veel plezier! groet jolanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 35490

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: