aardbeving - Reisverslag uit Santa Lucía, Costa Rica van jolanda - WaarBenJij.nu aardbeving - Reisverslag uit Santa Lucía, Costa Rica van jolanda - WaarBenJij.nu

aardbeving

Door: jolanda

Blijf op de hoogte en volg jolanda

08 Januari 2009 | Costa Rica, Santa Lucía

Hallo allemaal,

Werden we gisteren even opgeschrikt door een kleine beving, vandaag was de schrik een stuk groter.
Bijna half 2 s´middags begon het te beven,ik zat net even tv te kijken toen ik het voelde beginnen.
Het is zo raar en eng hoor! Ik ben op gestaan en hoorde iets vallen en alles bewoog, de muren, het dak, kortom alles.
Voor mijn gevoel duurde het niet zo heel lang maar het gebeef in mijn benen duurde wel iets langer.
De hele middag(tot 5 uur) zijn er nog naschokken geweest, wel minder zware maar genoeg om de lampen te doen bewegen.
Maar gelukkig niets kapot in huis, alleen de fotos aan de muur scheef, volle colaflessen omgevallen en een paar dvd´s.
Ik ben vrijwel meteen naar de overburen gegaan om te kijken hoe het bij hun was. Ook alles oke al waren er pannen naar beneden gevallen en wat klein spul.
Op tv werd meteen uitgezonden, een aardbeving van 6.2 op de schaal van richter en het episch centrum vlakbij de vulkaan Poas. Dat is zo een 30 kilometer hier vandaan!
Oeps!!!!!!
Toch dichtbij he.

Een totale chaos in het land, telefoonlijnen overbezet en iedereen op straat. Tot in San Jose is er schade gemeld in de vorm van scheuren in gebouwen en gesprongen ramen. Maar in de buurt van de vulkaan natuurlijk het ergste, wegen opengescheurd en 4 doden tot op heden, 3 kinderen en 1 vrouw.
Verder nieuws afwachten.
Maar met ons alles oke, groeten Jolanda

  • 09 Januari 2009 - 09:49

    Anton:

    Hi Jolanda, allereerst de beste wensen voor 2009 natuurlijk.
    Ik lees wel, bij jullie kan het óók spannend zijn. Vertrek morgen weer naar China, even kijken wat daar loos is.
    Anton.

  • 09 Januari 2009 - 10:15

    Arno En Liek:

    Ha Jolanda!

    Wow, dat is schrikken zeg!Heftige toestand daar! Gelukkig is het allemaal meegevallen voor jullie... En vulkaan Poas nog wel. daar zijn wij ook nog geweest. Prachtig was het, maar als ie uitbarst dan wordt het idd een heel ander verhaal! Hoe is het verder met jullie? Ik heb jou al enkele keren een flinke mail gestuurd en niets meer teruggehoord. Ik ben bang dat ik je nieuwe mailadres et goed heb genoteerd ofzo. Dus ben ik maar met mailen gestopt. We zijn inmiddels verhuisd. Ons nieuwe adres is Sint Jansbloem 30 5422 DH Gemert. telnr 0492447888. Hectische tijd geweest maar nu alle swel wat rustiger. We hebben het hier goed naar ons zin. Met de baby (vince) alles goed. De twee andere ook. Je had nog wel een geboortekaarje gehad he? Ons mailadres is verdr hetzelfde gebleven. Hopelijk blijft het voor jullie bij deze naschokken en komt er niet nog een aardbeving!!Tot mailens, liefs Arno en Liek.

  • 09 Januari 2009 - 11:18

    Marieke:

    Hey Jolanda,

    Jeetje mina, das ff heftig zeg, gelukkig alles oke met jullie en omgeving.
    Maar als er al 4 doden te betreuren zijn zit de schrik er wel ff goed in bij iedereen denk ik.
    Wat betekend het met die vulkaan? Is ie "wakker" aan het worden of was ie dat altijd al? Hoop dat het geen vervelende gevolgen gaat krijgen voor jullie, 30 km is dan opeens niet meer zo ver weg...

    Take care!
    Liefs Marieke, Christian en Fenne

  • 09 Januari 2009 - 17:19

    Elly:

    Hoi Jol en Hector,
    Gelukkig gaat het jullie goed. Het was net op het nieuws, dus gauw naar de mail.
    Gelukkig al een berichtje van jullie en dat is fijn, want dat stelt gerust.
    Het is wel erg dichtbij. Is de vulkaan nu ook weer actief of is de aarde daar geschud? Maar je zal ons dat nog wel laten weten. Hopelijk is het nu weer voor lange tijd rustig. Al hoe wel de geschiedenis leert dat dit vaak niet zo is. Kijk goed uit en hopelijk was het eenmalig. Houd jullie haaks!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jolanda

Hallo allemaal, Om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen hier. En om fotos te bekijken heb ik dit dagboek aangeschaft, veel plezier! groet jolanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 35521

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: