weekendje weg - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van jolanda - WaarBenJij.nu weekendje weg - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van jolanda - WaarBenJij.nu

weekendje weg

Door: jolanda

Blijf op de hoogte en volg jolanda

02 Juni 2008 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Hai,

Het weekend lekker weg geweest, naar puerto viejo de talamanca wat bijna tegen de grens met Panama ligt en aan de caribische kust. Het is zo´n 4 en een half uur rijden met het vrachtwagentje. De moeder van de baas van Hector woont daar en wij moesten er een vracht tegels en toiletten naar toe brengen. En all in, eten en overnachting.
Dus wat dacht je natuurlijk wilde we dat wel doen. Zaterdag vroeg weggereden en kwamen rond 11.00 uur aan. We verbleven in een mooi huisje van een hotel.
Natuurlijk de caribische stranden verkend en strandwandeling gemaakt.
Maar niet gezwommen!
Onderweg paseerden we heel veel bananenbomen want dit is het gebied van de bananen plantages, je kent ze wel: chiquita , dole en del monte.
Het is raar in Costa Rica maar o zo anders, echt caribisch met houten huisjes en veel rasta mannen.
Het was heerlijk relaxed.
Op de terugweg zijn we nog langs de haven van Moin gereden (vlakbij Limon) en hier staan overal de containers van deze bananen leveranciers opgeslagen.
Dat was interessant om te zien. Zodat jullie mee kunnen genieten zend ik wat fotos,

groeten Jolanda en Hector

• 02 Juni 2008 - 19:38

Elly:

Hoi Jol en Hector,
    Wat ik mij afvroeg, werkt Hector niet meer bij die tuinman? Of heeft deze man ook andere handel?
    Mooi is het daar hé
    Luxe huisje hoor, lijkt wel vakantie.

• 02 Juni 2008 - 20:14

PaKe:

Wagentje, wagentje. Jol, hoe duur is trouwens bij jullie de benzine? Wij betalen ons hier scheel

• 10 Juni 2008 - 19:50

Angela:

Hey Jolanda,

Jullie huisje ziet er echt superknus uit. Beetje zo'n eeuwig vakantiegevoel krijg ik ervan!