lang geleden en verhuisd - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van jolanda - WaarBenJij.nu lang geleden en verhuisd - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van jolanda - WaarBenJij.nu

lang geleden en verhuisd

Door: jolanda

Blijf op de hoogte en volg jolanda

08 Juni 2013 | Costa Rica, Heredia

he allemaal,

Ja zeer lang geleden zie ik dat ik een berichtje heb geplaatst. Het laatste nieuws hier is dat ik verhuisd ben. Er kwam iets moois op mijn weg; een huizenruil wat me wel aanstond. Het is een groter huis van 2 verdiepingen en een groter terrein wat ik geweldig vind.
Wel meer werk! Aan de achterkant is het nog een beetje een bende, er zijn nog steeds spullen van de ex eigenaar, was een verwoedt verzamelaar. Maar het plan is om een mooi terras te maken en een stuk moestuin. Bananen om te bakken, citroenen, manderijnen, mangos en zelfs een ananasplant heb ik al.
Het enige vervelende vind ik dat er nogal wat kakkerlakken rondlopen beneden. Is nu moeilijk uit te roeien maar volop aan het slachten. Is heel normaal dat ze hier voorkomen en zeker als er zoveel rommel is. Maar logisch heb ik ze liever niet.
Heb tegenwoordig ook een skype account, jolanda.van voor de liefhebbers.
Voor de mensen die willen zoeken op google maps of zoiets, ik woon vlakbij hotel bougainvillea wat dan weer vlak bij santo domingo is in provincie Heredia.
Nieuw telefoonnummer is 2244-6280

groetjes voor iedereen

  • 08 Juni 2013 - 20:15

    Anton Sprangers:

    Hoi Jonada,
    Hardstikke leuk weer iets van je to horen. Nou dat ziet er goed uit, zullen veel mensen jaloers opzijn, je eigen banaan, Mango en citroenen. Als ik het zo zie, valt de rotzooi nog al mee, of zijn de foto's niet up-to-date.
    Je zegt niets over een relatie, ben al die tijd weer alleen> of. . .
    Nou werks en ik heb nog steeds plannen om een aan te komen wippen, maar eerst ja, bedankt voor je berichtje, herstellen van mijn quadriceps probleem. No'g één week, dan naar de orthopeed en hopelijk kunnen we dan spietkracht opgaan bouwen, want die is echt nihil.
    Groetjes en succes bijde werkzaamheden,
    Anton.

  • 08 Juni 2013 - 20:53

    Angelique En Arno:

    Heeee Jolanda, wat leuk zeg om weer iets van jou te horen. Toevallig vroeg Arno vorige week nog naar je (nog ooit iets van Jolanda gehoord...?). Heredia is dus je nieuwe woonplaats. Dat is toch die kustplaats? Wel mooi daar, we zijn er langs gereden met de bus haha. Gaat het verder goed met je? Hier alles prima, ik kwam toevallig Amber tegen eergisteren in de supermarkt. Afgesproken dat wee echt een keer koffiedrinken (ik moet namelijk nog op kraamvisiste hahaha) . Sta je trouwens niet op facebook? Dat zou het contacten nog veel makkelijker maken...? Groetjes en tot horens XX

  • 08 Juni 2013 - 22:13

    Rene:

    He die jolanda,

    Weer verhuisd!! Graag wat foto's van het nieuwe optrekje. Ik heb je Skype adres gevonden en je toegevoegd. Gaan we binbe

  • 08 Juni 2013 - 22:14

    Elly:

    Ziet er goed uit, Jol.ik weet niet hoe een Skype account werkt, dat moet Paul maar uitvogelen.
    Hier is de zomer eindelijk begonnen en over drie weken vakantie. Ik ga in de vakantie een weekje naar Frankrijk een keramiekworkshop volgen en logeer dan in een tentje.
    Hoe gaat het met je bisniss?
    Zie dat je een autootje hebt, dus lekker mobiel. Ook zien de doggers er goed uit.
    Wat een vruchtopbrengst, prachtige mango's. Goed bezig!
    Bij ons staat de rabarber er nu goed bij, met prachtige grote bladeren.
    Ik hoop dat je ons weer wat vaker op de hoogte stelt. Het is fijn om te weten hoe het met je gaat. Liefs Elly

  • 08 Juni 2013 - 22:16

    Rene:

    Verkeerde knop aangeraakt-:)!. Wat ik wilde schrijven is dat we binnenkort maar eens moeten skypen. Ik zal een poging wagen.

    Groetjes René en de rest van de Fam.

  • 08 Juni 2013 - 22:20

    KAAT:

    HA JO, telefoonnummer gewijzigd, googlemaps gespot, dadelijk Skype adres toevoegen en we kunnen elkaar weer horen en zien!!
    Enne volgend jaar gaan we dansen samen op de bovenverdieping! en ...fruitsalade maken, en op de bank liggen! Is geen grap! : geen "eeteenkoe".

  • 08 Juni 2013 - 22:41

    Amber:

    Hola chica,

    Dat is lang geleden. Fijn om te lezen dat jet goed met je gaat. Kakkerlakken bah! Ik zou zo graag wee eens met je beesten spotten in een nationaal park! Maar ik zit met 2 beestjes thuis hihi. Ik kwam inderdaad Angelique tegen van de week in de supermarkt. Ben benieuwd of de koffie er komt want die kraamvisite is niet meer nodig (Tristan is bijna 5).
    Hoe zit het ook al weer met het tijdsverschil (mocht ik willen skypen)?

    Groetjes Amber

  • 09 Juni 2013 - 10:28

    Rene:

    Ah! ik had niet verder gekeken als mijn neus lang is. Ziet er goed uit. Zal wel fijn zijn om zoveel ruimte te hebben. Niet zo fijn die ongewenste huisdieren. Is er geen beest (zoals kat en muis) die die dingen verjaagd?

    Groetjes René

  • 12 Juni 2013 - 13:21

    Lonneke Groothuis:

    He gij, hoe is het daaro? gaaf om weer van je te horen!
    Wat een mooi huis heb je op de kop getikt zeg.... groot, licht en veel werk inderdaad, maar das aan jou toch wel besteed?
    Gaat het allemaal een beetje goed met jou? Al een echte tica geworden?
    Ik denk nog vaak aan onze vakantie in het prachtige Costa Rica hoor!
    Met mij gaat alles helemaal zijn gangetje!
    nou meidje, geniet van het mooie pure leven daar en laat nog eens van je horen oke?
    Liefs van Lonneke

  • 11 November 2013 - 11:26

    Risette:

    He Jolanda,
    goed om te lezen dat het zo goed gaat met je! En dat je langzaamaan een grootgrondbezitster wordt.....Heb je nog veel aanloopt vabuit Nederland? Veel liefs uit Schijndel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jolanda

Hallo allemaal, Om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen hier. En om fotos te bekijken heb ik dit dagboek aangeschaft, veel plezier! groet jolanda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 35463

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: